Professionel Sound branding med lydsignatur

Professionel sound branding med lydsignatur

Det menneskelige øre fanger store mængder af informationer og lyde hvert sekund, døgnet og året rundt. Millioner af informationer trænger ind i vores ører, og skal bearbejdes af hjernen. Netop derfor er det vigtigt, at dit budskab bliver formidlet på den korrekte måde, så det ikke blot bliver opfanget af øret, men også af hjernen og underbevidstheden.

Genkendelige lyde er sound branding

Nogle lyde kan du huske. F.eks. på banegården, hvor DSB's lydidentitet eller lydlogo velkendt "klinger" ud af højtaleren. Såfremt en kunde vil kunne genkende "din lyd", er din sound branding en succes!

Velproduceret lydidentitet og sound branding

En gennemført, velproduceret lydidentitet (også kendt som lydsignatur, lydlogo eller sound image) skal bruges hele vejen for at opnå succes. Det kan f.eks. både bruges i præsentationsvideoer, i PowerPoint, på hjemmesider, i telefoncentralen og på messer etc.!



Sound branding på tværs af medier

Ved at skabe dit eget sound brand, får du skabt genkendelighed på tværs af medier, og dine kunder vil altid kunne huske "lyden", som en "signatur" eller som et "stempel" fra dit firma.

Unik lyd og sound branding

Det er vigtigt, din lydsignatur er genkendelig og ikke drukner mellem alt andet. På den måde vil der ske en forstærkning af din sound branding.

Her kan du høre et eksempel på, hvordan vores eget sound image lyder.

Husk! En velproduceret lydsignatur, som brandes på den korrekte måde, siger mere end 1.000 ord. Musik påvirker underbevidstheden - hjernen modtager signaler uden at vide det.